субота
«Хочу чудити чудеса», оповідання
Сашко повернувся зі школи засмучений.
– Що сталося? – запитав тато. – Двійка?
Сашко похитав головою.
– Ні. Класна керівничка домашню роботу дала.
Тато всміхнувся.
– Хіба це проблема? Ти ж знаєш географію.
– Не з географії. Треба написати нарис – ким я хочу стати після школи.
Сашко важко зітхнув і попрямував у свою кімнату. Тато провів його здивованим поглядом.
– Обідати будеш? – запитав навздогін.
– Нема апетиту, – буркнув син у відповідь.
– Тоді, може, поговоримо?
– Про що?
– Про твою майбутню професію.
– Ну тату, я ж досі не знаю чого хочу і чому присвятити своє життя.
– От і спробуємо разом розібратися. Зрештою, тобі вже п'ятнадцять. Треба потрохи визначатися.
Хлопець кивнув на знак згоди.
Проблема Сашка була в тому, що усі науки в школі він засвоював без особливих зусиль. Як точні, так і гуманітарні предмети давалися однаково легко, і жоден він не ставив вище над іншими. Якихось особливих захоплень чи хобі теж не було. Тож і визначитися з майбутнім йому було важко…
Сашко сів за стіл, батько розмістився на дивані навпроти. Якийсь час він дивився як син виймає з рюкзака підручники й зошити, як порпається в шухляді стола у пошуках якогось приладдя. Усе це він робив повільно, без настрою і з явною байдужістю.
– Тебе так схвилювало це домашнє завдання? – спитав тато. – Не переживай, щось вигадаєш і напишеш.
– Та напишу. Але вигадувати не хочеться. Якось неправильно все у мене. Інші хлопці вже мріють як стануть програмістами, лікарями, дальнобійниками, пілотами, музикантами, художниками. Щось роблять для цього, займаються у гуртках, мистецьких школах, відвідують курси, готуються до дорослого життя, освоюють початки майбутніх професій. А я просто ходжу в школу і просто добре вчуся. А ким стати – не знаю.
– Але ж не може бути, що тобі взагалі нічого не подобається, – заперечив тато.